آخرین اخبار

بورس ریخت / هیجان فروش در بازار سهام+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: روز یکشنبه شاهد هیجان فروش و سقوط بازار سهام بودیم.

اشتراک گذاری
10 تیر 1403
کد مطلب : 14287

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۲۳ هزار و ۱۱۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۱۰ هزار و ۴۱۰ واحدی در رقم ۶۶۸ هزار و ۲۵۱ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت ۴۳۸ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۳ هزار و ۷۹۶ واحد به سطح ۱۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، نوری و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای افق، پکرمان و ستران از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وهور، فزر و سپیدار نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و آردینه بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۸ هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹۲۸ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با ریزش ۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، ۱۹ نماد صف خرید داشتند و ۲۴۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۶۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵۰ درصدی به ۴۸۵ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پنج =